در راستای برطرف کردن اندکی از مشکلات دانشجویان روشندل به‌خصوص دانشجویان روشندلی که در مقاطع مختلف نیازمند کتب و مقالات حقوق عمومی هستند، حرکتی خیرخواهانه و ضروری جهت تولید محتوای شنیداری کتب و مقالات در حوزه حقوق عمومی آغاز گردیده است.

طی این طرح قرار است هر شخص داوطلب اعم از دانشجویان و اساتید حقوقی و به ویژه حقوق عمومی‌های علاقه‌مند، یک یا چند کتاب یا مقاله را ضبط نمایند.

اجرای این طرح به این صورت است که افراد ابتدا باید نسبت به انتخاب کتاب یا مقاله از فایل پیشنهادی در کانال اقدام نمایند، سپس با راهنمایی و هماهنگی‌، فایل‌ها را با شیوه‌نامه‌ای که در اطلاعیه ۳ صوت سپید بیان شده است، ضبط کنند. کتاب یا مقاله ضبط شده با شرایط اعلامی، جهت تنظیم و دسته‌بندی به تنظیم‌کنندگان ارسال می‌شود. درنهایت، محتوای تولید شده در اختیار تمامی مراکز در دسترس نابینایان، از جمله کتابخانه‌های گویا، کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، دانشکده‌های حقوق، وب‌سایت‌ها، مراکز اینترنتی و شبکه‌های  مجازی که در دسترس روشندلان عزیز می‌باشد، قرار خواهد گرفت.
 علاوه بر این نهادهای مجری در پی آن هستند تا با رایزنی‌های اداری و در صورت نیاز حقوقی، نهادهای دولتی مرتبط با این قضیه را ملزم به همکاری در این طرح و گسترش محتوای شنیداری کتاب‌ها در جهت استفاده دانشجویان نابینا در تمامی رشته‌ها نماید. 
افرادی که مایل به همکاری در این طرح می‌باشند، برای اعلام آمادگی و نیز دریافت لیست کتب و مقالات موردنیاز، شیوه گویا نمودن و ... می‌توانند با  آقای محمدجواد سیاح‌پور (09372204685)  هماهنگ نمایند. 
امیداست نهادهای دیگر اعم از دولتی و مدنی در خصوص انجام این طرح در رشته‌های دیگر دانشگاهی نیز اقدام لازم را به عمل آورند.

موسسه توسعه حقوقی فقر زدایی

انجمن علمی حقوق اساسی ایران

انجمن ایرانی حقوق اداری