به نام پروردگار خرد
اعلان تأسیس انجمن ایرانی حقوق اداری

انجمن ایرانی حقوق اداری با همت جمعی از اساتید و صاحب‌نظران حقوق اداری در مهرماه 1397 تأسیس گردید و به عنوان انجمنی علمی از وزارت علوم مجوز دریافت نمود.
هم‌اندیشی، توان‌افزایی، نظریه‌پردازی، مطالعات و نشر و ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های حقوق اداری، مهم‌ترین دغدغه‌های ارزشمند این انجمن خواهد بود که در این مسیر از شیوه‌ها و ابزارهای متنوعی بهره گرفته می‌شود.
شکوفایی و شناسایی استعدادهای علمی در حوزه حقوق اداری، ایجاد فضای علمی، افزایش مشارکت نخبگان دانشگاهی در تقویت اندیشه‌های حقوق اداری، پیوند دادن اصول و آموزه‌های حقوق اداری با بدنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور جهت حل برخی مشکلات و آسیب‌های ناشی از غفلت یا دوری از این اندیشه‌ها و آموزه‌ها مهم‌ترین دورنمای تشکیل این "اجتماع علمی" است.
هیأت مؤسس انجمن بر این اعتقاد است که حل برخی از مشکلات و آسیب‌های موجود در کشور در گروِ ترویج و کاربست آموزه‌ها و اصولی است که در حقوق اداری باید به دنبالش بود و نظام سیاسی و اداری کشور باید با چشم اعتنا و توجه به آنها بنگرد .
هیأت مؤسس اذعان می‌دارد تمام فعالیت‌های انجمن صرفاً علمی بوده و به هیچ عنوان انجمن ماهیت و فعالیتی سیاسی نخواهد داشت .
هیأت مؤسس انجمن ایرانی حقوق اداری بسیار خرسند خواهد شد که اساتید و دانشجویان و صاحب‌نظران حوزه حقوق اداری، با تعامل و مشارکت فعالانه خود، بر غنای فعالیت‌های انجمن بیافزایند و به همیاری انجمن ـ به عنوان بالاترین مرجع علمی حقوق اداری کشور ـ اهتمام  بورزند.
هیأت مؤسس احترام خود را برای همۀ پییشکسوتان  و اساتید متقدم عرصه حقوق اداری ابراز می‌دارد و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌دارد و برای نگهداشت میراث علمی آنان برنامه‌ریزی خواهد نمود.
چشم انداز، رویکردها و عناوین برنامه‌های خود را در راستای اهداف انجمن، در درگاه‌های ارتباطی منتشر و با آغوش باز نقد و نظر را نسبت به برنامه‌های اعلامی می‌پذیرد .
درگاه‌های ارتباطی انجمن عبارت است از :


www.iala.ir 
Mail:info@iala.ir
Insta: https://www.instagram.com/iranianala/
Telegram:t.me/iranianala

 

اعضای هیأت مؤسس انجمن ایرانی حقوق اداری:
دکتر ولی رستمی، دکتر محمد حسین زارعی، دکتر بیژن عباسی لاهیجی، دکتر مرتضی نجابت‌خواه، دکتر مجتبی واعظی، دکتر محمدرضا ویژه، دکتر کوروش استوار سنگری، دکتر وحید آگاه، دکتر سید احمد حبیبنژاد، دکتر محمد جلالی، دکتر جواد محمودی، دکتر مهدی هداوند، دکتر اسداله یاوری، محمد حسنوند.